Nyt budgetår – lav et salgsbudget

Brug budgetter til at skabe succes

Brug årsskiftet som anledning til at sætte dig, dine salgsmål. Registrere disse mål i et salgsbudget som du i løbet af året kan følge op på.

Her er 6 punkter som du kan følge for at lave et godt salgsbudget.

1 – Klare mål for omsætning

Opsæt nogle klare mål for omsætning i det nye år. Ved at have klare omsætningsmål for dit salgsarbejde, bliver det tydeligt hvilken salgsindsat der skal yders. Husk at have styr på din salgsmodel, så ved du f.eks hvor mange tilbud du skal afgive for at lukke de ordre du ønsker.

2 – Fordel omsætning mellem medarbejdere

Er i flere kollegaer som har salgsaktiviteter så, kan i med fordel lave budget for hver medarbejder. Det er ikke sikker at hver medarbejder skal opnå samme salgsmål. Og hvad med alle de medarbejde som ikke er sælge, men også har en daglig kundekontakt?? Her ville jeg også sætte nogle salgsmål og oprette et budget herfor.

Læs her hvordan du kan oprette et budget i Clickmate CRM

3 – Registrer omsætning

I forbindelse med salgsarbejdet bør i også registrere omsætning i Clickmate CRM. Den mest effektive måde at registrere et salg i CRM systemer, er at udarbejde ordrebekræftelser i systemet. Her kan du på en nem og enkel måde, både lave en professionel ordrebekræftelse og registrere salget.

4 – Opfølgning på budgetter

Når du laver budgetter er det også vigtigt at du følger op på om budgetterne når. Er der behov for at justere på salgsindsatsen? Er det de rigtige kunde at prøver at sælge til og arbejder vi hårdt nok?

5 – Vær ambitiøs i din målsætning

Når du laver dine budgetter skal du være ambitiøs! Du skal have et mål at løbe efter

6 – Fejre indfriede mål

Husk at fejre dine succeser. Når et mål en indfriet, så lav en lille fest.