Opret et salgsbudget i clickmate CRM

Opret salgsbudget

I Clickmate CRM kan du oprette et salgsbudget som bruges til at måle jeres salgsindsats.

I Skærmbilledet Salgsbudget, fordelt på sælger, som du finder i menuen Salgsskabelon -> Budget kan du oprettes et salgsbudget.

Start med at vælge din budgetår i rullemenuen.

Nu kan du oprette salgsbudget . I Clickmate CRM kan du starte med at oprette et Total budget for alle sælger i virksomheden.

Derefter kan du fordele budgettet på hver sælger som er oprettet i systemet.

Der er også en række Ikke fordel, som angiver hvormeget som endnu ikke er fordel mellem sælger.

Opretter du et større budget for sælgerne, end total, vi totalen automatisk blive tilpasset

 

 

Budgetrapport

I menuen Rapporter -> Budgetrapport finder rapporten til budgetopfølgning

Start med at vælge budget år og sælger

Rapporten viser nu det indtastede budget samt realiseret aktivitet

Rapporten der del op i følgende kolonner

Budget

Budget angiver det registrerede budget for sælger, det er dette budget som alle de næste kolonner holdes op i mod

Faktureret

Faktureret angiver, hvormeget der er faktureret på kunder som du er salgsansvarlig for. Data er hentet fra e-conomic

Ordre

Ordre angiver den samlede ordresum, på alle de ordre som er lukket i den pågældende måned.

Afvigelse  kr

Afvigelse mellem budget og ordre, for den pågældende månede

Afvigelse %

Afvigelse i % mellem budget og ordre

Sum afvigelse

Sum afvigelse, er en opsurmering, måned til måned for hvor stor afvigelsen er

Tilbud

Angiver summen på tilbud afgivet i den pågældende måned